Зарубіжна література 6 клас

 Зарубіжна література 6-Д клас 12.10.2020

6-В клас 13.10.2020, 6-Б клас 13.10.2020

Езоп (VI ст. до н. є). Байки Езопа «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і лисиця», «Мурашки й Цикада»

Прочитати байки с.48-49 

Езоп був досить цікавою і непересічною людиною, але вчені досі сперечаються, чи існував він взагалі, і чи дійсно байки, автором яких вважають його, написані ним. Але прийнято вважати, що він написав прозовою мовою 426 байок (або більше 400). Езопові вдалося, описуючи тварин та інших персонажів, підмітити і дотепно, в алегоричній формі висміяти поширені вади людей.

Прослухати байки



«Лисиця і виноград»

Запитання для самоконтролю

- Якою мовою написана байка? (Прозовою)

- Про що розповідається у байці? (Про лисицю, яка не змогла дістати виноград, тому що він ріс зависоко для неї)

- Як лисиця заспокоювала себе? (Що вона його не хоче, що він зелений і кислий)

- Над ким іронізує автор байки? (Над людиною, яка відмовляється від поставленої мети)

- Зачитайте рядок, у якому розкривається ідея байки. (Так і в людей буває. Коли хто неспроможний досягти чогось, посилається на обставини)

- А як ви поводитесь, зіткнувшись із труднощами?

- Дайте пораду людям, які зіштовхнулися з труднощами. 



З часом на цю байку поглянули з іншого боку та вивели ще й іншу мораль: коли дуже чогось хочеться, а отримати не можна, то, можливо, воно тобі не таке вже й потрібне або не в тій якості, на яку сподіваєшся. Психологи взяли цю байку як тренінг для уникнення розчарування від нездійсненних бажань.

 

«Мурашка і цикада»



Цикади – родина комах ряду рівнокрилі з великими широко розставленими очами, зазвичай з прозорим крилами. Цикади – досить великі комахи, які водяться майже в усіх частинах світу. Вони живуть на деревах і  кущах, досить добре літають, скрекочуть або голосно  співають в найгарячішу пору дня.

 

Питання для самоконтролю

- Які риси уособлюють Мурашка та Цикада? (Мурашка — старанність, працелюбність, поміркованість; Цикада — легковажність, непередбачливість, несумлінність)

- Яка мораль цієї байки? («Не слід зневажати нічого, щоб згодом не довелося шкодувати».)

- Як ви її розумієте? (Не можна у житті бути безтурботними й не дбати про майбутнє)

- Сформулюйте пораду Цикаді і самим собі. (Потрібно працювати, навчатися, виконувати домашні завдання кожного дня, щоб мати щасливе майбутнє)

Запишіть пораду до зошита.



Ця байка стала основою для написання віршованої байки І.Крилова «Стрекоза и муравей», використав сюжет і Л.Глібов у байці «Коник-стрибунець».

«Вовк і ягня»



Питання для самоконтролю

-         Про що розповідається в байці? (Про трагічну долю Ягняти, якого з’їв Вовк)

-         Де відбувається дія? (На березі річки)

-         Назвіть головних персонажів байки, чи є у байці описи героїв? (Вовк і ягня. Описів героїв немає. Це дає змогу зосередити увагу читачів на вчинках персонажів)

-         Як мова героїв допомагає розкрити їх характери? (Вовк сильний, він прискіпливо дошкуляє бідному Ягняті. Шукає привід, аби звинуватити його. Ягня ж несміливе, воно намагається виправдатися).

-         Як ви гадаєте, чи був привід для суперечки ? (Ні. Ягня не могло чинити погано, бо взагалі стояло внизу. Вовкові хотілося їсти. І суперечка створена штучно).

-         Який фінал твору? (Трагічний)

-         Чим зумовлений трагізм? (Вчинок Вовка був несправедливим)

-         У чому мораль? (Засудження хижості, жорстокості, зажерливості, несправедливості, які панують у суспільстві і до цього часу)




Сюжет байки дуже популярний, його використовували байкарі всього світу, а саме Федр, Крилов.

 Домашнє завдання:

Опрацювати матеріал, розміщений на блозі.

Немає коментарів:

Дописати коментар